ინდივიდუალური გეგმა
ჯგუფებს
ეძლევათ დავალება, მოსწავლის შემთხვევის აღწერაზე დაყრდნობით შეადგინონ გაკვეთილის
გეგმა, სადაც გათვალისწინებული იქნება როგორც მიზნები და აქტივობები კლასისთვის, ასევე
სსსმ მოსწავლის ისგ მიზანი (ესგ - მოდიფიკაციის სახეები), და იდენტიფიცირებული იქნება
გაკვეთილის მიზანი და აქტივობები სსსმ მოსწავლისთვის. სსსმ მოსწავლის გაკვეთილის მიზანი
და აქტივობები შესაბამისობაში უნდა იყოს კლასის მიზანთან და აქტივობებთან
შემსრულებლის
სახელი, გვარი
ლამზირა მამუჭაძე
თარიღი 22 . 11. 2019 წ.
გაკვეთილის თემა: ჰიდროლოგიური სახის საგანგებო
სიტუაციები. წყალდიდობა
|
კლასი -
8 ბ.
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
29
მათ
შორის სსსმ მოსწავლეთა რაოდენობა -1
|
მიზანი/მიზნები მთელი კლასისთვის, ეროვნული
სასწავლო გეგმის მიხედვით
შედეგი თვალსაჩინოა: მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს წყალდიდობის გამომწვევი
მიზეზები, ასევე თუ როგორ მოიქცევს წყალდიდობამდე და წყალდიდობის შემდეგ.
სსსმ მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული მასალის
გაგება და კითხვებზე პასუხის გაცემა. წყალდიდობის დროს როგორ დააღწიოს თავი საფრთხის შემცველ სიტუაციას.
გაკვეთილის ბოლოდ მისაღწევი შედეგები.
·
გაკვეთილის დასრულებისას , თითოეული მოსწავლე შეძლებს :- წყალდიდობის
გაჩენის ხელშემწყობი პირობების ამოცნობას.
·
წყალდიდობის გაჩენამდე , მის დროს და შემდეგ მოქმედების წესების დემონსტრირებას.
წინაპირობა - რა ცოდნას, უნარებს ფლობენ
მოსწავლეები ამ ეტაზე, რომ წარმატებით მიაღწიონ დასახულ მიზანს
·
ორიენტაცია შენობაში და მის გარეთ.
·
უსაფრთხო ადგილის პოვნა .
·
მაშველის ყურადღების მიქცევა.
წინაპირობა - რა ცოდნას, უნარებს ფლობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების
მქონე მოსწავლე რომ წარმატებით მიაღწიონ დასახულ მიზანს;
·
ფლობდეს იმფორმაციას : მიმართულებები
( ზემოთ,ქვემოთ,გვერდით)ამინდი ( წვიმა,სეტყვა)
·
წყალდიდობის დროს შენობაში დარჩენილმა
ადამიანმა როგორ მოიქცეს.
|
გაკვეთილი ააგეთ 3 ფაზიანი მოდელის გათვალისწინებით:
A ფაზა(გამოწვევა).
შესავალი ნაწილი -9 წთ
B ფაზა (შინაარსის რეალიზება)
ძირითადი ნაწილი - 30 წთ.
C ფაზა (გამთლიანება) დასასრული,
შემაჯამებელი ნაწილი - 7 წთ.
|
#
|
აქტივობის აღწერა
|
აქტივობის მიზანი
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
A ფაზა(გამოწვევა). კლასის ორგანიზება, საგაკვეთილო
წესების შეხსენება
|
დასწრების აღრიცხვა, მზადება გაკვეთილისთვის
|
ზეპირსიტყვიერი
|
მთელი კლასი
|
ჟურნალი შეფასების რუბრიკა.
|
1წთ.
|
2
|
კითხვები:
დაასახელე წყალდიდობის გაჩენის რისკ-ფაქტორები?
როგორ უნდა მოვიქცეთ წყალდიდობამდე და შემდეგ?
სსსმ. მისწავლე ერთვება კითხვა -პასუხში .
შენობაში დარჩენილმა როგორ გაიკვლიოს გზა საევაკუაციო
გეგმის მიხედვით.
|
ცოდნის შემოწმება
ასახსნელი თემის ირგვლივ
|
კითხვა-პასუხი
|
ინდივიდუალური, წყვილებში, მთელ კლასთან
|
|
4. წთ.
|
3
|
ჯგუფური მუსაობა.
მოსწავლეებიდავყოთ ორ ან სამ ჯგუფად ,წავაკითხოთ ქცევის
წესები წყალდიდობამდე , მის დროს და მის შემდეგ.ვთხოვთ მოსწავლეებს წაკითხულ მასალაზე
დაყრდნობით ჯგუფებში დასვან კითხვები მასალაზე
დაყრდნობით. შექმნან პოსტერი:როგორ ვმოქმედებ წყალდიდობის დროს ან
სსსმ. მოსწავლე ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში.
|
ცოდნის გაღრმავება.
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ჯგუფური
|
ბარათები
|
4 წთ.
|
4
|
B ფაზა (შინაარსის რეალიზება)
ტექსტზე
მუშაობა;
მარკირების მეთოდით მოსწავლეები დაყოფენ ტექსტს და მათთვის
მნიშვნელოვან საკითხს განიხილავენ.
სსსმ. მოსწ.
ამოიცნოს მისთვის ნასწავლ ან საინტერესო წესებს და ასახელებს.
|
ტექსტის შინაარსის გაგება კითხვის უნარების გაუმჯობესება; ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
|
ინტერაქცია
|
ინდივიდუალური
|
სახელმძღვანელო.
დაფა, ცარცი.
|
6. წთ.
|
5
|
ფილმის ჩვენება;
ვიდეომასალის ჩვენებისას სიტყვიერად ავხსნათ ის მოვლენები,
რომლებიც ასახულია ვიდეოში.
ვთხოვთ მოსწავლეებს წყალდიდობის შესახებ საკუთარი ვარაუდი
გაუზიარონ ერთმანეთს,
სსსმ. მოსწ.
ვიდეო- აუდიო მასალის საფუძველზე
გადმოსცემს ემოციას.
|
დაკვირვების უნარ-ჩვევების განვითარება
|
მოსმენა
|
მთელი კლასი
ჯგუფური
|
დაფა,ცარცი,პროექტორი.
|
10 წთ.
|
6
|
ფიზიკური აქრივობა/სავარჯიშოების შესრულება
|
მოსწავლეთა განტვირთვა
|
,,დამაკვირდი-გაიმეორე“
|
მთელი კლასი
|
|
2 წთ
|
7
|
დისკუსია.
მოსწავლეები გამართავენ დისკუსიას წაკითხული და მოსმენილი
მასალის ირგვლივ.
|
|
|
ინდივიდუალური
|
|
5. წთ
|
8
|
C ფაზა (გამთლიანება) სამუშაო რვეულში ტექსტთან დაკავშირებული სავარჯიშოს შესრულება
მოსწავლეები მითითებულ დავალებას ასრულებენ სავარჯიშო
რვეულში.
სსსმ მოსწავლე
მასწავლებლის დახმარებით აწყობს ორ
-სამ მარცვლიან სიტყვას მოძრავი ანბანით.
|
კოგნიტური წერა
|
წერა;
|
ინდივიდუალური
|
სამუშაო /სავარჯიშოების
რვეული
სსსმ მოსწავლისთვის მოძრავი ანბანი
|
5. წთ
|
9
|
საშინაო დავალება:
|
ნასწავლი მასალის განმტკიცება;
|
ზეპისრიტყვიერი, ვიზუალური ჩვენება.
|
მთელი კლასი.
|
|
2 წთ
|
10
|
გაკვეთილის
შეჯამება.
მოსწავლეებს დაურიგებ ბარათებს სადაც უნდა შეაჯამონ გაკვეთილი შემდეგი კითხვებით: რა გაიგეს? რა დარჩა გაუგებარი? რა იყო საინტერესო?
სსსმ მოსწავლე ზეპირად აჯამებს გაკვეთილს მოცემული კითხვარის
გამოყენებით
|
შეფასების უნარ- ჩვევების განვითარება
|
|
მთელი კლასი
|
კითხვარი
|
3 წთ.
|
გაკვეთილზე
მოსწავლის ჩართულობის შეფასება
(დანართი 1)
ქულები
|
შეფასების დონეები
|
კარგია
|
მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება გაკვეთილის პროცესში, ცდილობს
იყოს აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს. მაგ. ბევრს ლაპარაკობს, მოსაუბრეებს
აწყვეტინებს სიტყვას, საკუთარი აქტიურობით ცდილობს დაფაროს საკუთარი მოუმზადებლობა,
ზოგჯერ პატივს არ სცემს სხვის სამუშაოს და ა.შ.
|
საშუალოზე მაღალია
|
აქტიურად მონაწილეობს გაკვეთილის პროცესში და ძირითადად ავლენს
მომზადებას, პატივს სცემს სხვის სამუშაოს, დამოუკიდებლად ერთვება დისკუსიაში,
თუმცა ვერ ავლენს მაქსიმალურ პროდუქტიულობას პერიოდული ჩავარდნების გამო
|
წარჩინებულია
|
ყოველთვის მზადაა მიიღოს მონაწილეობა გაკვეთილის პროცესში, დამოუკიდებლად
ერთვება მუშაობაში, დისკუსიაში და პრობლემის გადაჭრაში, ეხმარება და პატივს
სცემს ამხანაგებს, კარგად აცნობიერებს საკუთარ როლს კლასში რომელიმე საკითხის განხილვისა
და შესწავლის დროს
|
განმსაზღვრელი
შეფასების რუბრიკა
(დანართი
2)
შეფასების კრიტერიუმები
|
3 - 4 საშუალოზე სუსტია
|
5 - 6 კარგია
|
7- 8 საშუალოზე მაღალია
|
9 - 10 წარჩინებულია
|
საგაკვეთილო პროცესში
მოსწავლის აქტიურობა, მოსმენის
კულტურა, მობილიზება, ეთიკური ნორმების დაცვა
|
საგაკვეთილო პროცესში ნაწილობრივადაა ჩართული. ვერ იცავს ეთიკის ნორმებს.
|
იშვიათად უსმენს მოსაუბრეს, ვერ
იცავს ეთიკის ნორმებს.
|
გაკვეთილზე ნაწილობრივ აქტიურია,
მობილიზებულია,
უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს.
|
გაკვეთილზე აქტიურია, მობილიზებულია, უსმენს მოსაუბრეს, იცავს ეთიკურ ნორმებს.
|
ჯგუფში მუშაობა, თანამშრომლობა
|
არ თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან .
|
ჯგუფის მუშაობაში ხანდახან შეაქვს წვლილი. თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან .
|
ჯგუფის მუშაობაში შეაქვს წვლილი.
თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან.
|
თანამშრომლობს ჯგუფის სხვა წევრებთან,
არის ლიდერი.
|
პროგრესის მონიტორინგი
ანგელოსისათვის სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება რთულია ესგ-ით განსაზღვრული მასალის დაძლევა, ამიტომ საჭირო გახდა სასწავლო მიზნების
გამარტივება და ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შედგენა.
გრძელვადიანი
მიზნები იყო სასწავლო გეგმის მიხედვი დასაძლევი:
სტანდარტით განსაზღვრული უსაფრთხოების წესების ცოდნა.
ამ მიზანზე
გასასვლელი მოკლევადიანი მიზნებიდან ანგელოზმა მიაღწია იმას, რომ შეძლო წყალდიდობამდე და წყალდიდობის
შემდეგ როგორ უნდა მოიქცეს . შესაბამისად მომავალშიც
საჭირო გახდება მიზნების გამარტივება. მიზნის სრულად მიღწევის ერთ-ერთი ხელისშემშლელი
პირობა იყო ხშირი გაცდენები, რაც მისი ჯანმრთელობით
იყო გამოწვეული.
No comments:
Post a Comment